Working for Forbo Flooring Systems I had the chance to follow a highly professional central marketing team providing excellent communication materials and guidelines for a high performing multinational organisation. Participating their work by localising marketing materials as well as planning and organising marketing activities in the Balkan region made me set up high standards to my work those I could keep in mind and follow at further stations of my career as well.
Marketing communication tasks and activities I was involved or responsible for:
·
English and Hungarian copywriting
- PR articles
- Press releases
- Creative writing
- Slogen
- Search engine optimised texts
- Newsletters
- Editing company magazin, writing interviews, essays, reports and summaries
- English-Hungarian translation works(vice versa)
- Kiadványok tervezése
és nyomdai előkészítése
- Grafikai koncepciók
kidolgozása, tördelés, korrektúra
- Csomagolástervezés,
POS anyagok tervezése
- Kiállítási stand
tervezése, gyártás és építés koordinációja
- Nyomdai tenderek,
árajánlatok kérése, kapcsolattartás a nyomdákkal és más kivitelezőkkel
- Online hirdetések
(nem mozgó jpeg slide bannerek) készítése
· Tenderezés ("Brifelés")
- Grafikus tenderek kiírása (brief), elbírálása és a munkafolyamatok (kreatív tervezés, tördelés és gyártás) koordinációja
- Rendezvényszervezési és nyomdai tenderek kiírása, beszállítók kiválasztása, szerződéskötés
·
PR és támogatói
tevékenység koordinációja
- kapcsolattartás PR
ügynökségekkel és a sajtóval
- PR tevékenység
tervezése, megvalósítás teljes körű koordinációja
- részvétel a vállalat támogatói
tevékenységének tervezésében, szerződések előkészítése, megvalósítás ellenőrzése, támogatás
tényének stratégiai célokat is figyelembevevő kommunikációja
- Stratégiai célokat támogató kommunikáció
- Belső PR: Vállalati rendezvények, tréninge szervezése és a belső újság főszerkesztőjeként a teljes munkafolyamat koordinációja, beleértve újságírói munkákat is
- Belső PR: Vállalati rendezvények, tréninge szervezése és a belső újság főszerkesztőjeként a teljes munkafolyamat koordinációja, beleértve újságírói munkákat is
·
Rendezvényszervezés (belső és külső PR
rendezvények, vevőtalálkozók, konferenciák, gyárlátogatások)
·
Hirdetések
- Médiatervezés
- Hirdetés nyomtatott
sajtóban és online, megjelenések nyomon követése, eredményesség mérése (beleértve
website látogatottság mérését is)
- Kapcsolattartás
szaksajtóval (feladattól függően a nemzetközi és a magyar sajtóval egyaránt)
·
Online marketing
- Projekt menedzsment
weboldalak építésében: website struktúra tervezése, webtartalom tervezés, írás
- Drupal és egyedi
fejlesztésű motorok ismerete, tapasztalat adminisztrátorként, szerkesztőként és
fordítók, szerkesztők és adminisztrátorok instruktoraként
- alapvető SEO
ismeretek, együttműködés a keresőoptimalizálást végző munkatársakkal
- SMO: blogger,
Facebook és Twitter acount menedzselésében rendelkezem alapvető tapasztalattal (Dension:
1 év alatt a vállalati Facebook oldal „lájkolóinak” száma 400-ról 1000 fölé
emelkedett. Jelenleg ez a szám 1224)
Kiemelt projektek
Honlapok:
- Szakmai gyakornokként terveztem meg 2005-ben a Zempléni fesztivál jelenlegi honlapját, ami a ma is meglévő struktúra, a webtartalom és a működés megtervezését jelenti. Azóta a honlapot néhány újabb, nem általam tervezett elem is színesíti, természetesen.
- Adminisztrátorként dolgoztam a Forbo Flooring Systems Magyarország honlapján (CMS: egyedi fejlesztés)
- Adminisztrátorként és az editorok munkájának irányítójaként dolgozom jelenleg is a Dension Audio Systems nemzetközi honlapján. Sajnálatos módon hatáskörömön kívül eső okok miatt a magyar nyelvű oldalakat valamint a magyarországi képviselet oldalát nem sikerült a nemzetközi oldal színvonalára felfejlesztenünk. (CMS: drupal)
- A Dension Audio Systems szatellit oldalai közül a www.incarwebradio.com (már megszűnt az oldal) oldal fejlesztése tartozott hozzám, amelynek szöveges tartalma szintén saját munkám gyümölcse. (CMS: drupal)
SEO és Google Analytics
A Dension-nál végzett munkám megkövetelte az alapvető keresőoptimalizálási ismeretek elsajátítását. Képessé kellett válnom a szövegírásban figyelembe venni SEO szempontokat is, továbbá meg kellett ismernem a keresőoptimalizálás alapjait.
Tevékenységünk sikerét mutatja, hogy az első évben a Dension honlapjának látogatottsága 24,74%-kal nőtt, ezen belül a vissza nem forduló látogatók száma 10,11%-os növekedést mutatott.
"Naptár" projekt A Hamburger Cotnainerboard évente
kaidásra kerülő falinaptárai nem hagyományos "repiajándékos" naptárak.
Az "újrapapír-divízió" karácsonyi ajándéka minden évben egyedi tervezésű, különleges naptárat takar, amelynek témáját a Magyar Természetfotósok Szövetségének (naturArt) évente meghírdetett Az Év Természetfotói
c. pályázatára beérkezett, zsűrizett képek közül választja ki a
csapat.A szponzorációtól és ahhoz kapcsolódó kommunikációtól kezdve a
naptárak grafikai koncepciójának brief-jén keresztül egészen a gyártás
végéig (amelynek részét képezte a saját papírunkból gyártott
hullámkarton fedlap és az egyedi hullámtermék csoamgolás gyártatása),
valamint az azonos koncepcióra készülő, hátrányos helyzetűek által
kézzel készített karácsonyi lapok gyártásása is az én feladatom volt.A
projekt, nemzetközi piacon is vállalható minőségi követelményeket támasztó, összetett folyamat
lévén, mindkét alkalommal új és tanulságos
kihívásokat jelentett szaktudásommal és együttműködési és kommunikációs
készségemmel szemben. Hirdetések
A médiaajánlatok fogadásától kezdve a médiatervezésen és a hirdetések elkészítésén
keresztül a megjelenésig minden hirdetéssel kapcsolatos feladatot én végeztem. A Forbo esetében
a hirdetések általában imázs hirdetések voltak, B2B orientációról lévén
szó közvetlen eladás a hirdetésekből nem származott.
A Dension-nál az eredmények mérését online média kommunikációs munkatársammal közösen végeztük.
Public Relations
- Sajtóközlemények, PR cikkek: Számos PR cikk és sajtóközlemény írásában és fordításában működtem közre. Az általam írt vagy fordított PR cikkek egy része megtekinthető az oldal alján lévő lista elemeire kattintva.
- Szponzoráció: Michelisz Norbert fő szponzoraként a Densionnál lehetőségem nyílt betekinteni a szponzori tevékenyság alapjaiba.
- Rendezvények
- DM: A Forbo negyedéves hírlevél program elindítása, valamint a Dension új CRM programjának kitalálása és megtervezése fűződik a nevemhez, amelynek szintén része volt a végfelhasználói és a partner hírlevél program. Ez utóbbi az úgynevezett "kerüljünk közelebb a vevőhöz"(Closer) projekt (ld. alább)
- CSR kommunikációhoz kapcsoldóó tevékenység: Környezetvédelmi Nagydíj győztes pályázatának megírása, megjelenés a kapcsoldóó Ökoindustria 2013 kiállításon
CRM
A Dension által meghirdetett "Closer project" annak a problémának a
felismerésén alapul, hogy a többszintes értékesítési struktúra
következtében
- cégünkhöz nem jutnak vissza a vevői visszajelzések, piaci információk
- a Dension eladásösztöző eszközeivel nem képes közvetlenül hatást gyakorolni a kiskereskedőkre és a végfelhasználókra, ehelyett ki van szolgáltatva a disztribútori érdekeknek
A projekt egy olyan online CRM rendszer
kidolgozását jelentette, amely lehetővé tette a közvetlen kétirányú
kommunikációt a kiskereskedők és a gyártó között, biztosítva a megfelelő
információáramlást és a közvetlen eladásöszönzés lehetőségét.
Az ehhez kapcsolódó termékregisztrációs bónusz program új, kreatív POS eszközöket is biztosít a kiskereskedők számára, lehetővé téve az eladóhelyi ösztönzést is.
Ezt követően a Hamburger Containerboard CRM projektjének kidolgozásában is aktívan részt vehettem: nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy egy ekkora nemzetközi vállalat vevői adatlapjának online és telefonos applikáción keresztül elérhető tartalomtervét én magam dolgozhattam ki.
Ezt követően a Hamburger Containerboard CRM projektjének kidolgozásában is aktívan részt vehettem: nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy egy ekkora nemzetközi vállalat vevői adatlapjának online és telefonos applikáción keresztül elérhető tartalomtervét én magam dolgozhattam ki.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése